Największym problemem banków w Polsce jest obecnie negatywny wizerunek kreowany w komentarzach związanych z bieżącą polityką państwa.
Największym problemem banków w Polsce jest obecnie negatywny wizerunek kreowany w komentarzach związanych z bieżącą polityką państwa w zakresie wsparcia kredytobiorców. Słabą stroną usług bankowych jest także ograniczony kontakt z klientem. Na niekorzyść wizerunku branży działa roszczeniowy stosunek grupy wyborców wzmacniany przez populistyczne kampanie polityków – ocenili eksperci, którzy uczestniczyli w zorganizowanej pod koniec września konferencji Klub Polska 2025+ „Czy i w jaki sposób trzeba zmienić polski system bankowy?".
Na potrzeby spotkania przeprowadzono badanie opinii specjalistów w dziedzinie bankowości i finansów. Wśród negatywnych cech obecnego systemu ankietowani wymienili konserwatyzm, zbytnie nastawienie na krótkoterminowy zysk oraz brak długoterminowych źródeł finansowania. Oprócz głosów krytycznych podczas badania wskazano na pozytywne aspekty polskiej bankowości. Co czwarty zaproszony specjalista zgodził się ze stwierdzeniem, że działania banków cechuje sprawność i efektywność. Eksperci wymienili ponadto takie cechy, jak bezpieczeństwo, nowoczesność, bogata oferta produktowa oraz rentowność.
Jednym z wyzwań sektora bankowego w najbliższych latach będzie edukacja finansowa klientów. Ankietowani zgodnie uznali, że podstawowym zadaniem banków powinna być poprawa stosunków z kredytobiorcami.
Źródło: KRN.pl | 2015-10-02
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)